سم پاشی نکنید !

سم پاشی نکنید !




 

 


سم پاشی نکنید !


تاریخ : دوشنبه ،
24 آبان 1389

سرمربي تيم ملي ايران گفت: بازيکناني را انتخاب مي‌کنم که در تمرينات خوب ظاهر شده باشند و در تيم ملي سم‌پاشي نکنند.



‌افشين قطبي در ادامه نشست خبري امروز خود توضيحاتي را به اين ترتيب بيان کرد:

* تيم ملي ايران با خودش بازي مي‌کند
اردوي خوبي داريم و 26 بازيکن را دعوت کرده‌ايم. 6 جلسه تمريني برنامه‌ريزي کرده بوديم تا کارهاي تاکتيکي را انجام دهيم. برخي از دعوت‌شدگان به خوبي خودشان را نشان دادند و برخي بهتر از ديگران بودند. هر چه به جام ملت‌ها نزديک مي‌شويم بازيکنان با انگيزه بيشتري کار مي‌کنند و تيم کامل‌تري درست کرده‌ايم و در مورد بازي ايران و نيجريه به من تلفن شد و گفته شد فدراسيون فوتبال نيجريه با ارسال نامه‌اي به فدراسيون فوتباي ايران اين بازي را لغو کرده و من در برنامه‌ريزي نگاه کردم و ترجيح دادم فردا دو تيم ملي ايران با هم بازي کنند. ما 22 نفر بازيکن داريم که مي‌توانند فردا ساعت 16 مي‌توانيم با هم بازي کنيم. اميدوارم با کمک فدراسيون مردم براي ديدن اين بازي به ورزشگاه آزادي بيايند شايد اين آخرين بازي ايران قبل از جام ملت‌هاي آسيا در ايران باشد.

* مسئوليت نتايج تيم ملي با من است
من هيچ بهانه‌اي ندارم و فدراسيون با تمام توان برنامه‌هاي خود را براي کمک به تيم ملي انجام داده است. بازي‌هاي تدارکاتي خوبي داشتيم و از مسئولان فدراسيون تشکر مي‌کنم که توانستند در حد سرمايه و توان خود بهترين‌ها را براي تيم ملي فراهم کنند. در ورزش ايران همه تلاش کردند به تيم ملي کمک کنند. به عنوان سرمربي مسئوليت نتايج تيم ملي را بر عهده مي‌گيرم.

* روزي 20 ساعت کار مي‌کنم و خبرنگاران دلايل انتخابم را نمي‌دانند
همانطور که من دلايل بسياري از نوشته‌هاي شما روزنامه‌نگاران را نمي‌دانم براي شما هم سخت است که دلايل انتخاب من را بدانيد. من ديدگاه کلان دارم و شايد شما در مورد بازيکني سؤال مي‌کنيد که تازه در تيمش فيکس شده باشد اما اسکلت‌بندي تيم مشخص شده و ما 23 نفر لازم داريم تا در جام ملت‌هاي آسيا بازي کنيم. شايد به بعضي از بازيکنان در جام ملت‌ها بازي نرسد اما ما بازيکناني را انتخاب مي‌کنيم که در تمرينات خوب ظاهر شده باشند و در تيم ملي سم‌پاشي نکنند.
بنابراين من در تيم ملي به دنبال افرادي هستم که در چيدمان، اخلاق و رفتار و همبستگي بين بازيکنان نمونه باشند. شايد يکي از دلايلي که در 34 سال اخير مربيان نتوانستند موفق باشند اين است که بيشتر مربيان بهترين 23 نفر را در فهرست خود انتخاب کردند که آن هم به دليل فشارها و فضايي که در فوتبال کشور است اما من مي‌خواهم بازيکنان را با کيفيت و خصوصيات مختلف را دعوت کنم.
من دو بازيکن چپ پا به تازگي دعوت کردم که مي‌توانند بازي‌سازي کنند. آنها تمرينات خوبي را انجام دادند. من مي‌خواهم بازيکنان مختلف را دعوت کنم و از نزديک با کار آنها آشنا شوم و شناخت پيدا کنم. من با تجربه و لمس خودم بازيکنان را دعوت مي کنم و با کارم زندگي مي‌کنم و روزي 20 ساعت کار مي‌کنم. کمتر خبرنگاري پيدا مي‌شود که مانند من 20 ساعت کار در فوتبال انجام دهد. بنابر اين من با تجربه خودم بازيکنان را دعوت مي‌کنم و آنها را انتخاب مي‌کنم. شايد بعضي از انتخاب‌هايم اشتباه بوده ولي شايد بازيکنان را از نزديک مي‌بينيم مي‌توانم در موردش قضاوت کنم. من به دنبال بازيکن فوق‌العاده نيستم بلکه بازيکني با پتانسيل مي‌خواهم که جوان و آتيه‌دار باشد. ما در کره جنوبي بازيکنان جواني را دعوت کرديم و آنها توانستند در جام جهاني 2010 بدرخشند. اين کار در کره جنوبي جواب داده است.

* علت لغو بازي را نمي‌دانم
من علت لغو بازي با نيجريه را نمي‌دانم. فقط نامه‌اي از فدراسيون نيجريه به فدراسيون ما آمده که اعلام شده بازي لغو شده است. مسئولان فدراسيون بهتر مي‌توانند در اين مورد توضيح دهند.

* از برخي بازيکنان ذوب‌آهن استفاده خواهم کرد
نمي‌توانم بگويم چند درصد از بازيکنان ذوب‌آهن ترکيب اصلي تيم ملي را تشکيل مي‌دهند ولي ذوب‌آهن بازي‌هاي خوبي را در ليگ قهرمانان آسيا انجام داد و با موفقيت مسابقات را پشت سر گذاشت بنابراين از برخي بازيکنان ذوب‌آهن و تجربيات آنها استفاده خواهم کرد.

* برخي از روزهاي فيفا را از دست مي‌دهيم
اردوي بلندمدتي در اتريش انجام داديم و پس از آن نيز در 4 آذر اردويي را در خارج خواهيم داشت که در بلوک‌هاي 4-5 روزه است. ما برخي از روزهاي فيفا را از دست مي‌دهيم که برخي از دلايل آن ممکن است اقتصادي باشد زيرا پولي که فدراسيون‌ها درخواست مي‌کنند براي بازي در تيم‌هايشان و يا هتل‌هاي 5 ستاره و پروازهاي فرست کلاس مي‌خواهند که اين شرايط را فدراسيون ما نمي‌تواند فراهم کند اما آنها تلاش خود را مي‌کنند و زماني که تيم ايران نيز در جام ملت‌هاي آسيا موفق شود، قطعا تيم‌هاي مطرح دنيا مي‌خواهند که با ايران بازي کنند.

* مربيان پرتغالي محبوب‌ترند
مربيان برزيلي و هلندي که تجربه بين‌المللي دارند بيشتر در سطح بين‌المللي کار مي‌کنند اما اکنون مي‌بينيم که اين مسئله تغيير کرده و مربيان پرتغالي محبوب‌ترند. تجربيات من نيز متفاوت است در ايران نيز فضايي متفاوت داريم. کمتر مربي خارجي مي‌تواند در ايران موفق باشد زيرا شرايط و امکانات و حمايت‌ها و هماهنگي‌هايي که بايد انجام شود گاهي وجود ندارد ضمن اينکه اختلاف فرهنگي زياد است. براي مربي خارجي نيز سخت است که در ايران در کوتاه مدت بتواند تاثيرگذار باشد

من هم با فدراسيون صحبت مي‌کنم تا بهترين انتخاب را براي سرمربي تيم ايران داشته باشم زيرا به عنوان يک ايراني نسبت به تيم ايران احساس وظيفه مي‌کنم و خود را برادر کوچک شما مي‌دانم. حيف است که اين روند مثبتي که ما شروع کرده‌ايم ادامه‌اش مثبت نباشد.

* به دنبال رايزني هستيم تا مجوز بازي دژاگه را در ايران بگيريم
اشکان دژاگه بازيکن تيم وولفسبورگ آلمان که در تيم‌هاي جوانان و اميد آلمان بازي کرده مجوزش براي حضور در تيم ايران از سوي فيفا صادر شود ما او را در فهرست 50 نفره تيم ايران قرار مي‌دهيم.


کلمات کلیدی : اخبار فوتبال ایران ، تیم ملی فوتبال ایران ، اخبار لیگ ایران ، اخبار تیم ملی ، فوتبال ایران ، مسابقات فوتبال ، زمان برگزاری فوتبال ، سایت خبر ورزشی ، علی دایی ، بازیهای تیم ملی ، جدول لیگ برتر ، جدول لیگ ایران ، نتیجه فوتبال ، فرهاد مجیدی ، عادل فردوسی پور ، سوتی های جواد خیابانی ، فدراسیون فوتبال ، رنکینگ فوتبال ، تک گل